|
- Lærerne må i all dataopplæring
og undervisning ha et likestillingsperspektiv. Vi må ta med oss
erfaringene fra prosjektet Jenter på veven. Dette prosjektet har nå
også vakt internasjonal oppmerksomhet
- Vi må videreutvikle vår
internasjonale fokus og vår status som ENIS skole.
- Vi må fortsatt ha fokus på
livslang læring (en blir aldri utlært – verken elever eller lærere)
og kompetanseheving av kollegiet der dette er nødvendig.
- Det er nå nødvendig å øke
alle lærernes datakompetanse i bruk av IKT i klasserommene til
tilpasset læring og opplæring.
- Vi må få økte ressurser
til drifting av nettverket.
- Kommunen må satse mer på
utstyr – bærbare datamaskiner og dataprosjektorer slik at vi i enda
større grad kan integrere IKT inn i klasserom, grupperom og for bruk
i prosjekter.
Datateknologi i skolen tvinger fram forandringer i måten
undervisningen blir organisert på, på skolens åpningstider og gi rom
for mer individuelle løsninger og mer tilpasset læring.
|
Hovedside
Bakgrunn
Prosjektplan
Aktiviteter
Kompetanse
Samarbeidspartnere
Erfaringer
Skolen i media
Konklusjon
Rapporten som
Wordfil |