«For skoleåret 2015/2016 blir det endringer i rutinene for søknad om skoleskyss. Da må alle elever i videregående skole i Hedmark selv søke om skoleskyss. Dette gjelder både elever som har skyss i dag og skal fortsette som skysselever neste år, og elever som går på 10. trinn i grunnskolen og skal begynne på videregående skole.
Alle søknader om skoleskyss for videregående skoler må legges inn av elevene selv via «Min Skyss» som er en nettbasert løsning. Dette gjelder ordinær skyss, skyss ved spesielle behov, skyss ved delt bopel, skyss til holdeplass og midlertidig skyss. Adressen til portalen er https://minskyss.hedmark.org
Det opprettes en konto hvor elevene registrerer de nødvendige opplysninger som Hedmark Trafikk trenger for å planlegge og tilrettelegge den enkeltes skyssbehov. Elevene vil ikke få svar på søknaden i form av brev eller mail, men kan selv følge med på behandling av søknaden på nettsiden. MinSkyss har også opplysninger om skysskortet og elevene kan selv bestille nytt kort om de har mistet det. Elevene skal beholde skysskortet de har selv om de søker for nytt skoleår eller bytter skole. Selv om det skulle stå gammelt skolenavn på skysskortet, vil det være gyldig på bussen.