|
- Lærerne må i all dataopplæring og undervisning ha et likestillingsperspektiv
- Bruk av tekstbehandling og Internett gjør datateknologi svært attraktivt for jenter
- Jenter tar fort i bruk datateknologi når forholdene blir lagt til rette for dem.
- Jentene kan beherske datateknikk like godt som guttene
- Elevene bør få fri bruk av datarommet minst en gang i uka på kveldstid hvor de kan
få tid til å surfe og "chatte".
- Det er nå nødvendig å øke alle lærernes datakompetanse
- Kommunen må satse mer på utstyr bærbare datamaskiner og dataprosjektorer slik
at vi i enda større grad kan integrere IKT inn i klasserom, grupperom og for bruk i
prosjekter
- Datateknologi i skolen vil tvinge fram forandringer i måten undervisningen blir
organisert på, på skolens åpningstider og gi rom for mer individuelle løsninger og mer
tilpasset læring
Det er ennå nødvendig og viktig å satse på Jenter og IT, selv etter 3 år
som prosjektskole.
|
Innhold Hovedside
Suksesskriterier
Planer høst 98
Erfaringer
Kompetanse
(Med lenker til
4 prosjetoppgaver)
Samarbeid med HIH
Spørreundersøkelse
(alle elevene)
Respons fra media
Konklusjon
|