Åmot ungdomsskole.
     


 

  for 10. klasse 2000 - 2001 ALLE ANIMASJONER ER NÅ FERDIGE!
Oppdatert
07.05.2001
Resultatet ser du her.

Gruppe 1 

Gruppe 2 

Gruppe 3  

Læreverk:  Akantus, kunst og håndverk for 8.-10. klasse.
Klasse:   3 gruppe i 10. klasse ca. 13 elever per gruppe, til sammen alle i 10. klasse. 
Dag:  Fredag 2-3 t.
Datarom: Er reservert.
Tid: 8 dobbelt-timer.
Teori: Akantus, kunst og håndverk for 8.- 10. klasse. 
Kap. 12. Levende bilder
Praksis: Verktøy: Data.                 
Programvare: Paint Shop Pro, GIF Animator  og FrontPage 2000 til presentasjon..   
Elevoppgave: Lag en animasjon.

Animasjon:
Filmteknikk som får dukker, leirfigurer, tegnede figurer og lignende til å virke levende, ved at de fotograferer i rekke enkeltbilder som vises i rask rekkefølge.
Forslag til framgangsmåte:
Lag tegninger på ark, matpapir, ved hjelp av Paint Shop Pro og "layers". Eller bruk digitalt kamera. Bruk skanner hvis nødvendig.
Nøyaktighet er svært viktig for å få et godt resultat.

Vurdering:

Elevene er med på en muntlig vurdering av både oppgavene og prøva. De er med å gi karakterer.

NB! (Ta vare på alle notater og kopier)
Lærer: Helge Olav Nes

 

ForsideSkolen vår | Prosjekter | Elevsider | Ansatte
| Nettsteder | Arkiv | English

Send oss gjerne kommentarer om skolens hjemmesider!